این بخش از درگاه، آزمایشی است؛ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش اظهار نظر با ما در میان گذارید.
با کلیک بر عنوان هر توصیفگر می توانید اطلاعات کامل آن توصیفگر را مشاهده نمایید.

فعالیتهای حرفه

مخابره با اشخاص بیرون از سازمان : مراوده با افراد خارج از سازمان، معرفی سازمان به مشتریان، عموم مردم و دولت و دیگر منابع بیرونی. انتقال اطلاعات ممکن است به صورت حضوری، نوشتاری، تلفنی و یا الکترونیکی باشد.


فروش یا نفوذ در دیگران : متقاعد کردن دیگران برای خرید محصولات یا برای تغییر در دیدگاهها یا اقداماتشان


ایجاد ارتباط با سرپرست، همقطاران یا زیردستان : تأمین اطلاعات برای زیردستان، همکاران و سرپرستان از طریق تلفن، گزارش ها و فرم های نوشتاری، پست الکترونیکی یا ارتباط فردی


تعامل با کامپیوترها : استفاده از کامپیوترها و سیستمهای کامپیوتری (شامل سخت افزارها و نرم افزارها) برای اجرای برنامه ها، نوشتن نرم افزارها، ورود داده ها، نصب کاربری ها یا فراوری اطلاعات


کسب اطلاعات : مشاهده، دریافت یا هر روش دیگر کسب اطلاعات از تمام منابع اطلاعاتی مناسب


تصمیم گیری و حل مسائل : تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارزیابی نتایج جهت گزینش بهترین راهکار و حل مسائل


ایجاد و حفظ ارتباطات بین پرسنلی : توسعه و گسترش ارتباطات کاری سازنده و همکوشانه با دیگران و حفظ این ارتباطات در طی زمان


تدریس و تعلیم دیگران : شناسایی نیازهای آموزشی دیگران، توسعه برنامه ها یا کلاس های آموزشی رسمی و تدریس و تعلیم دادن دیگران


حل اختلافات، گفتگو و مذاکره با دیگران : به اجرا گذاشتن شکایات و دادخواهی ها، فرونشاندن مناقشه ها، حل و فصل شکایت ها


هدف گذاری و تدوین راهبردها : تدوین اهداف بلندمدت و تعیین راهبردها و برنامه های اقدام برای دسترسی به آن اهداف


انجام فعالیت های اداری : انجام وظایف اداری روزانه مانند حفظ فایل های اطلاعاتی و پردازش مدارک کاری


سازمان دهی، طرح ریزی و اولویت بندی وظایف : توسعه اهداف و طرح های خاص برای اولویت بندی، سازماندهی و انجام فعالیت ها


پردازش و فراوری اطلاعات : گردآوری، کدگذاری، طبقه بندی برآورد کردن، جدول بندی، بازبینی و تأیید اعتبار اطلاعات و داده ها


توسعه و ایجاد تیم ها : ترغیب و ایجاد اعتماد متقابل، روابط متقابل و همکاری بین اعضای تیم


هماهنگ سازی کارها و فعالیت های دیگران : درخواست از اعضای یک گروه برای همکاری با یکدیگر جهت تکمیل و به انجام رساندن وظایفشان.


جابجا کردن یا دستکاری اشیاء : استفاده از دست ها و بازوها برای جابجا کردن، نصب، تغییر مکان و دستکاری اشیاء


تفکر خلاق : توسعه، طراحی یا خلق کاربری های جدید، ایده ها، ارتباطات، سیستم ها یا محصولات مشتمل بر مشارکت های هنرمندانه


بازرسی و آزمایش تجهیزات، سازه ها یا مواد : بازرسی و آزمایش تجهیزات، سازه ها یا مواد برای شناسایی علل ایجاد خطاها و نواقص یا اشکالات دیگر


تجزیه و تحلیل داده ها یا اطلاعات : شناسایی اصول بنیادی، دلایل یا حقایق مربوط به اطلاعات از طریق شکستن داده ها و اطلاعات به بخش های مجزا


بروزسازی و به کار گیری دانش مناسب : به روز رسانی دانش فنی و استفاده از آن در فعالیت های مربوط به شغل


ارزیابی اطلاعات، جهت سنجش میزان انطباق با معیارها : استفاده از اطلاعات مناسب و قوه ی تشخیص فردی برای اعلام انطباق (یا عدم انطباق) رویدادها یا فرایندها با قوانین، ضوابط و استانداردها


راهنمایی، هدایت و انگیزه دادن به زیردستان : هدایت و راهنمایی زیردستان شامل تدوین استانداردهای عملکرد و کارآیی و پایش آنها


شناسایی اهداف، اقدامات و رویدادها : شناسایی اطلاعات از طریق طبقه بندی، ارزیابی و سنجش، و تشخیص تفاوتها یا تشابهات و نیز تشخیص تغییراتشان در شرایط یا وقایع مختلف


زمان بندی وظایف و کارها : زمانبندی وظایف، برنامه ها و فعالیت های خود ودیگران


ترجمه و تفسیر معانی و مفاهیم اطلاعات برای دیگران : ترجمه یا تشریح معانی اطلاعات و نحوه استفاده از آنها


تعمیر و نگهداری تجهیزات مکانیکی : سرویس کردن، تعمیر کردن، تنظیم کردن و آزمایش ماشین ها، وسایل، اجزای متحرک و تجهیزاتی که برمبنای اصول مکانیکی (و نه الکترونیکی) کار می کنند.


مربی گری و کمک به پیشرفت دیگران : شناسایی نیازهای توسعه ای دیگران، آماده سازی، راهنمایی کردن یا کمک های دیگر برای ارتقای دانش و مهارتهایشان


قضاوت درباره کیفیت اشیاء، خدمات یا افراد : سنجش و ارزیابی ارزش، اهمیت یا کیفیت اشیاء، خدمات یا افراد


انجام فعالیت های جسمی متعارف : انجام آن دسته از فعالیت های فیزیکی که مستلزم استفاده زیاد از بازوها و پاها یا جابجا کردن کامل بدن است. مانند بالا کشیدن، از جا برداشتن، متعادل ساختن و متوقف ساختن اشیاء


کارکردن در ارتباط مستقیم با عموم مردم : انجام امور برای مردم یا ارتباط و تماس مستقیم با عموم. این موضوع شامل خدمت به مشتریان در رستوران ها و فروشگاهها و یا دریافت سفارش یا مهمان نیز می شود


فرآیندهای پایش و مراقبت : پایش و مراقبت و بررسی اطلاعات از مواد، وقایع و محیط اطراف جهت آشکارساختن و سنجش مسائل


مستندسازی و ثبت اطلاعات : ورود اطلاعات، نسخه برداری، ثبت، ذخیره سازی یا نگه داری اطلاعات در اشکال نوشتاری، الکترونیکی یا مغناطیسی


به کار انداختن خودرو، دستگاه های مکانیزه یا تجهیزات : به کار انداختن، به حرکت واداشتن، هدایت یا راندن خودروها یا وسایل مکانیکی، نظیر جرثقیل، خودروهای مسافربری، هواپیماها یا وسایل حمل و نقل دریایی


تأمین و سازماندهی کارکنان واحدها : استخدام، مصاحبه، گزینش و ارتقای کارکنان در سازمان


تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیکی : سرویس کردن، تعمیرکردن، تنظیم کردن یا آزمایش کردن ماشین ها، وسایل، و تجهیزاتی که برمبنای اصول الکتریکی و الکترونیکی کار می کنند.


مشاوره و راهنمایی دیگران : راهنمایی و مشاوره تخصصی به مدیریت یا گروههای دیگر در خصوص موضوعات فنی، سیستمها یا امور مربوط به فرایندها


کنترل کردن فرایندها یا ماشین آلات : استفاده از سازوکارهای کنترلی یا کار فیزیکی مستقیم برای به کار گرفتن ماشین ها و فرایند ها (این موضوع شامل کامپیوترها یا خودروها نمی شود)


ارزیابی و تخمین مشخصات قابل سنجش محصولات، وقایع یا اطلاعات. : ارزیابی و تخمین ابعاد، مسافت ها، و کمیت ها یا تعیین زمان، هزینه ها، منابع یا مواد مورد نیاز برای انجام فعالیت های یک شغل


پایش و کنترل منابع : پایش و کنترل منابع و نظارت بر نحوه صرف هزینه ها


کمک و توجه به دیگران : ارائه ی کمک شخصی، مراقبت پزشکی، حمایت عاطفی و دیگر مراقبت های فردی به همکاران، مشتریان یا بیماران


تهیه ی پیش نویس، طرح کلی و فهرست ابزارهای فنی، تجهیزات، وقطعات مورد نیاز. : تهیه مستندات، دستورالعمل های تفصیلی، نقشه ها یا دفترچه مشخصات برای توضیح نحوه تولید، مونتاژ، تعمیر و نگهداری یا بکارگیری تجهیزات، وسایل و بخش های فنی.